Byd velkommen til Søren Juul
Et dedikeret klubikon vender hjem!!
–
52-årige Søren Juul (tidl. Kristensen) vender hjem til Næstved Boldklub og bliver klubbens nye salgschef.
Han var kun 17 år, da han fik debut på førsteholdet, og han nåede i de følgende 13 år at spille 150 kampe i den grønne trøje. Blandt andet var han med på det legendariske pokalfinalehold, der i 1994 tabte i Parken til Brøndby.
I de sidste 30 år har Søren Juul arbejdet med salg i modebranchen, men nu skifter han habitten ud med fodbolden og vender tilbage til dér, hvor det hele startede som knejt.
– Da den her mulighed kom på banen, var jeg slet ikke i tvivl. At få muligheden for at udleve min drengedrøm – og det mener jeg – kunne jeg ikke sige nej til. At kunne give noget tilbage af alt det, man har fået gennem 40 år i klubben – både på den ene og den anden side af Rolighedsvej – er jeg rigtig glad for, siger Søren Juul.
Han mener ikke, det bliver så meget anderledes at skulle sælge sponsorater i forhold til modetøj.
– I den verden jeg kommer fra, handler det meget om at skabe relationer, vedligeholde dem og udbygge dem. Holde det man lover, have de rigtige varer på hylderne og levere tingene til tiden. Give kunderne lidt mere, end de forventer. Det er ”value for money”. Det kan jeg tage med i det her job.
– Det handler om troværdighed. Det er vigtigt for mig. Jeg har aldrig rigtig solgt noget, folk bare ville have. Jeg har ikke solgt store brands. Jeg har skulle finde hullet i osten. Næstved Boldklub bliver det største brand, jeg skal sælge. Jeg siger ikke, det bliver nemt, men der er en historie her, siger han.
Den historie har Næstved-drengen selv været en stor del af. Og det er også en fortælling, han har mærket, når han har turneret Danmark rundt i modebranchen.
– Klubben har stærke værdier. De sidste 20 år har jeg jo haft hele Danmark som arbejdsplads, og uanset om jeg kom til Thisted eller Herning, kender folk Næstved som en fodbold by. Det er dét, den er kendt for, og det kommer ikke bag på mig. De vil selvfølgelig gerne snakke pokalfinale i ´94 og superligaen i ’95, så mange har en mening, og fodbold er jo hjerteblod. Også for mig. Både min familie og gode venner er vist lidt trætte af at høre mig sige: ”Tænk, jeg skal arbejde i min fodboldklub”. Jeg glæder mig voldsomt meget til at være her og være en del af det, lyder det begejstret fra Søren Juul.
Når han sætter sig i salgschef-stolen 1. november, vil han formentlig straks rejse sig fra den og tage på kundebesøg.
– Jeg skal hurtigt ud at besøge både nuværende og kommende sponsorer. Man skal tilslutte sig det her fantastiske netværk, vi har i klubben. Det er folk, der har hjertet. De kommer for at se fodbold, fordi det har en stor interesse. Og så bidrager man samtidig til det hele. Jeg tror, der er endnu flere, der vil tilslutte sig det her fantastiske netværk. Ved sidste hjemmekamp en fredag aften sad der 250 sponsorer i forskellige lounger. Det synes jeg, er imponerende. Vi har et rigtig godt produkt. Det er måske endda bedre, end nogle folk er klar over. Der er et stort potentiale her, siger Juul, som godt er klar over, at de sportslige resultater også spiller en væsentlig rolle.
– Rigtig mange har interesse for ”nationalsporten” her i Næstved. Alle spørger mig hele tiden om Næstved og om de seneste nedture med blandt andet hjemmebane i Slagelse og nedrykningen. Men hvis man bare har et lille grønt hjerte for Næstved Boldklub, skal man som sponsor kigge ud over de sportslige nedture og i stedet kigge på den lange bane. Vi er nødt til at få flere folk til at stå sammen i bussen og tro på projektet. Real Madrid taber også en gang imellem, siger han med et smil.
Netop smilet, den kvikke bemærkning og den karismatiske attitude har altid været Juuls karakteristika. Egenskaber, han i den grad kommer til at sætte i spil i sin nye stilling.
– Jeg er bare stolt og ydmyg over at være med på rejsen. Jeg synes, nationalsporten her i Næstved er flagskibet, og det er jeg bare stolt over at være en del af. Jeg kan ikke love sejre om søndagen, men jeg kan love, at sponsorerne får gode oplevelser og et spændende netværk og relationer. Og så vil jeg arbejde for, at de får mere, end de forventer. Jeg har altid været passioneret, engageret og dedikeret i det, jeg laver. Det har fyldt i mit arbejdsliv, og nu kan jeg endda blande det med mit hjerteblod, siger en forventningsfuld Juul.
–
I Næstved Boldklub glæder direktør Peter Nielsen sig selvfølgelig over sin seneste ”transfer-tilgang”:
– Jeg er stolt og rigtig glad for, at vi har kunnet tiltrække en kapacitet som Søren. Jeg har gennem længere tid gået med nogle tanker, ønsker og drømme omkring vores organisation. Klubben har altid haft et stærkt og solidt netværk og det har vi også i dag. Vi har op til denne sæson givet vores produkt endnu et løft, så oplevelserne bliver både bedre og flere – specielt vores nye base i Arena Næstved, har betydet meget. Men vi har endnu større ambitioner med vores forretning. Vi har dog manglet hænder for at kunne føre de ambitioner ud i livet.
– Det skridt tager vi nu, siger Nielsen, og fortæller, at Søren Juul får ansvaret for salgsorganisationen og udviklingen af sponsorproduktet og netværket.
– Søren har en lang historie hos os og er et kendt ansigt i klubben. Han er – ligesom flere af os – i besiddelse af et stort, grønt hjerte og som derfor brænder ekstra for De Grønne. Som tidligere spiller kender Søren klubben indefra og er et kendt ansigt i byen. Han er en fantastisk behagelig og troværdig fyr med de rette værdier. Med Sørens drivkraft og gå-på-mod – og ikke mindst salgserfaring – så er jeg slet ikke i tvivl om, at han er den helt rigtige til “holdet”. Jeg glæder mig til, at Søren kommer i gang, og sammen med den øvrige organisation løfter vores forretning endnu mere i årene frem, lyder det fra Peter Nielsen.